
Dobry sklep z meblami to coś więcej niż miejsce, w którym wyeksponowany jest asortyment jednego czy kilku producentów. Powinien być on także źródłem wiedzy i inspiracji dla klientów.
Sklep z meblami stacjonarny i online
Dla większości z nas zakup mebli, zwłaszcza tych wielkogabarytowych, to poważna decyzja. Zarówno ze względów finansowych, jak i z uwagi na fakt, że z wybranej sofy, łóżka, stołu czy szafy korzystać będziemy na co dzień, często przez długie lata. Dlatego możliwość obejrzenia i wypróbowania danego mebla ma tak duże znaczenie. Dlatego jeszcze do niedawna wielu klientów nie wyobrażało sobie tego typu zakupów bez odwiedzenia sklepu stacjonarnego.
Jednak zmieniające się styl życia i rosnące znaczenie e-commerce sprawiły, że coraz więcej kupujemy przez internet. Dotyczy to również mebli. Dlatego trudno dziś wyobrazić sobie, by jakaś marka nie miała dobrze działającego sklepu online. W praktyce bowiem wielu klientów podczas poszukiwań odwiedza zarówno adresy stacjonarne, jak i online. W rezultacie każdy rodzaj sklepu z meblami musi być przygotowany do kompleksowej obsługi klientów.
Najważniejsze cechy dobrego sklepu z meblami
Dobry sklep z meblami, niezależnie od rodzaju, powinien być dla kupujących źródłem inspiracji. Wszystko dzięki umiejętnej ekspozycji, która ułatwia nam wyobrażenie sobie, jak dany mebel może prezentować się we wnętrzu i w zestawieniu z innymi meblami.
Kolejną ważną cechą dobrego sklepu z meblami (tym razem tylko stacjonarnego) jest danie możliwości ich swobodnego „przetestowania”. W końcu większość z nas chce np. sprawdzić, na ile miękka jest upatrzona przez nas sofa, jak otwierają się i zamykają drzwi w wybranej szafie, czy stół, którą planujemy kupić, ma odpowiednią wysokość.
W każdym sklepie z meblami ogromne znaczenie ma też kompleksowa i czytelna informacja dotycząca najważniejszych cech sprzedawanych mebli. Chodzi o takie dane jak rodzaje materiałów z których są wykonane, wymiary, dostępne warianty kolorystyczne, możliwość wymiany poszczególnych elementów (jeśli meble sprzedawane są w zestawie).
Must have każdego sklepu z meblami to również obsługa. Sprzedawcy, którzy w uprzejmy i kompetentny sposób potrafią odpowiedzieć na nasze pytania, a także zaprezentować ofertę sklepu, są na wagę złota. W przypadku sklepów online podobną rol odgrywa kontakt telefoniczny lub za pomocą chatu czy formularza. Ogromne znaczenie ma też oczywiście sama struktura danego sklepu internetowego – to jednak temat na oddzielny tekst.